Druhý květnový týden (snad) i letos opět promění Zlín v město designu.

  zdw-02
                                                                                                          Přehlídka deisgnu je naplánována na začátek května | foto: archiv ZDW

 

Od 7. do 14. května představí festival současnou domácí i zahraniční designérskou tvorbu. Soubor výstav odprezentuje unikátní designové kousky z různorodých oblastí. Dojde i na vyhlášení vítězů mezinárodní soutěže Best in Design či  Opencall pro studující nebo začínající designéry, odbornou konferenci za účasti renomovaných profesionálů. Těšit se můžete na  workshopy, fashion show, networking a další doprovodné akce.

Událostmi nabitý program bude samozřejmě přizpůsoben aktuálním protipandemickým opatřením.

 

  zdw-01
                                                                                                                                                              Opencall studio | foto: Petra Bašňáková

 

Každý festivalový ročník nese své specifické téma, to se promítá do výstav, konference i doprovodného programu. Letos je to SPOLUPRÁCE.

„Spolupráce je jednou z klíčových hodnot, na které festival stojí, díky které vůbec vzniká. To, že se spolupráce stala i hlavním mottem letošního ročníku, je tak pro nás určitý návrat ke kořenům. Zároveň je to téma, které rezonuje celým oborem. Snažíme se zmapovat, jak probíhá spolupráce mladých designérů a firem, teorie s praxí, byznysu a neziskového sektoru. Ale třeba taky designu s dalšími obory. Spolupráci vidíme jako opak izolace, rozvoj, růst a rozmanitost,“ říká organizátorka festivalu Jitka Smolíková.

 

zdw-04
                                                                                                                                                               foto: archiv ZDW

 

Letos se Zlín na týden promění v město designu, kam se sjíždějí nejen samotní designéři, ale i nadšenci z celé republiky, promění již po šesté. První Zlin Design Week se konal v roce 2015 a stále jej pořádá Fakulta multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati – díky mezioborové spolupráci designu, marketingu, fotografie a audiovize. Tedy – pokud mu to aktuální pandemická situace dovolí. Nezbývá než doufat.